18 Kasım 2017 Cumartesi

İznik Konsili

325 yılında İznik Konsili’nde İsa’nın bir tanrı olduğu Hıristiyan din adamları tarafından kabul edilince, onu babasız dünyaya getiren Meryem’in de tanrısal bir tarafı olup olmadığı tartışılmaya başlandı. Bu tartışmaları bir sonuca bağlamak amacıyla 431 yılında Efes Konsili toplandı. Konsilin sonunda Meryem için theotokos yani Tanrı doğuran denildi. Peki Hıristiyanlar neye dayanarak Meryem‘i tanrıdoğuran ilan ettiler?

Meryem’e theotokos yani tanrı doğuran denilmesinde Hıristiyanlığın yayıldığı pagan yani putperest coğrafyanın yerel inanışları etkili oldu. Önceden pagan iken daha sonra Hıristiyan olan kişiler, pagan iken İsis, Artemis ve Diana gibi dişi kutsal varlıklara büyük saygı duyuyorlardı. Bu kutsal varlıklar sevginin, merhametin, bereketin simgeleriydiler. Ana tanrıça vasfına sahip olanlar da vardı. İmparator 2. Theodosius döneminde (401-450) pagan uygulamaların yasaklanması ile bu dişi kutsal varlıklara tapınma ihtiyacından doğan boşluk, Hıristiyan olmuş putperestlerce Meryem’e tanrılık atfedilerek doldurulmaya çalışıldı. Yüzyıllar içinde de ikonalarla, ilahilerle, hakkında yazılan hikayelerle gerçekte bir insan olan Meryem, Hıristiyanlar içinde tanrı doğuran bir varlığa dönüştürüldü.
Otomatik alternatif metin yok.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

KARAKEÇİLİ YÖRÜK AŞİRETİNİN TARİHİ

Bir milletin kültürü,geçmişinden süzülüp gelen maddi ve manevi değerlerin bütününden meydana gelir. Büyük Türk milletinin tarihi dünya tari...